Dějepis: Vhodný prostor pro vyjádření

Téměř dva měsíce nás provázelo zejména u chlapců velmi oblíbené téma druhé světové války. Výklad vyučující byl proložen řadou dobových videí, prací s texty či mapami, blooketem, a také aktivizačními metodami. Z těch se největší oblibě těší diskuse. Vzhledem k tomu, že žáky diskuse zajímá a baví, zakomponovala jsem do své výuky tzv. metodu fishbowl. Ta spočívá v tom, že se malá skupinka lidí baví, ostatní je pozorují a následně se po celé diskusi vyjadřují k diskutujícím a jejich argumentům. Naše diskuse se zaměřila na otázku, zdali bylo shození atomových bomb na města Hirošimu a Nagasaki vhodné či nikoliv. Musím uznat, že celá debata probíhala na úrovni, a i přes nízký věk diskutujících se setkala s velmi působivými argumenty. Zastánci uváděli jako nejčastější argument to, že shození bomb urychlilo konec války, a také hypotézy, že pokud by válka pokračovala, zemřelo by ještě mnohem více lidí. Odpůrci oponovali tím, že Američané mohli zvolit humánnější způsob než zavraždění velkého množství civilistů.

Podobně zajímavou aktivitou byl soud, pomocí kterého jsme si demonstrovali odsun Němců po druhé světové válce. Žáci se rozdělili do jednotlivých rolí – soudce, porota, obhajoba, žaloba, obžalovaný, svědci či justiční stráž. Vše probíhalo v jejich režii, vyučující jen korigovala celý proces do únosné míry. I tento úkol zvládli na jedničku.  

Mgr. Eva Klimková


Poslední změna: 20.03.2025 - 12:28 Zpět

Adresa:Sedliště 203, 739 36
558 658 123
Adresa: Sedliště 515, 739 36
771 158 535
Youtube Zápis do 1. třídy Přijímací řízení Rozvrh hodin Bakaláři
Školkavmobilu.cz Zápis do MŠ
e-Strava