6. třída
DomůSlohová výchova trochu jinak….Emoce
V hodinách slohové výchovy v 6. třídě se žáci aktuálně věnují vnitřní charakteristice – emocím, povahovým rysům, volním vlastnostem či prožívání. O těchto věcech se s dětmi bavíme nejen ve slohu, ale i občanské výchově nebo při preventivních aktivitách a besedách zaměřených na duševní zdraví. Popisovanou hodinu jsem zaměřila na emoce, emoční prožívání a to v podobě pracovního materiálu, listu, na kterém měli žáci zakreslit jimi vylosovanou emoci – radost, stesk, smutek, nervozita, apod. Takto výtvarně zpracovaný list pak následně ukázat svým spolužáků a ti hádali, o jakou emoci se jedná, co je pro dané prožívání ve tváři typické, co se v obličeji zrcadlí, co se z něj dá vyčíst, čímž jsme se dotkli i projevů neverbální komunikace. Na tomto základě jsme pak modelovali i různé situace, povídali si o vhodnosti reakcí v různých momentech. Na závěr této hodiny jsme se žáky diskutovali o pozitivních emocích, jak nás ovlivňují, pozitivních motivacích, a tak jsme si nalepili na záda papír, na který měl každý každému za sebe napsat jednu pozitivní formulaci. Touto aktivitou jsme nejen posílili třídní kolektiv, ale i schopnost kooperace a jako bonus dětem zůstal papír, na který se mohou mrknout, když se nebudou zrovna cítit dobře. Dětem se aktivita líbila a bezesporu je i potěšily i pozitivní formulace od spolužáků.
Mgr. Petra Matušková
Poslední změna: 16.03.2025 - 21:11 Zpět