6. třída
DomůVV Bájná zvířata – úvod do animace
Přesunuli jsme se do světa mýtů, pověstí a bájných příšer. Společně jsme zjistili, že již jsme se setkali se sfingami, medúzou, kentaury i spidermanem. Inspirovali jsme se historií umění i současnou ilustrativní kresbou. Tyto i jiné motivy jsme si zakreslili do výtvarného deníčku. Pokračovali jsme dílčí studijní kresbou zvířecích zobáků, těl, kopyt, křídel, kůží a dalších detailních znaků. Vytvořili jsme si vlastní bájné zvíře např. hadokohoutoještěra a jiné potvory J. Teď byl čas seznámit se s animováním a pustit si názornou video ukázku (Jak animovat?). V malé skupině jsme vytvořili konstrukci textu i kresby příběhu do storyboardu. Ve skupinách jsme si rozdělili role, aby se každý zaměřil na dílčí složku (fotograf, animátor, scénárista). Ujasnili jsme si celkově co každá skupina k ploškové animaci i s pozadím potřebuje. Připravili jsme si scénové prostředí a hýbající se postavu. Vzali jsme tablet a zkoušeli všemožné možnosti aplikace Stop motion studia, která celý příběh rozhýbala. Animace byla v rychlejším nebo pomalejším sledu obrázků tak jsme jí na závěr i časově upravovali. Některé animace nám trochu prostorově lítají v prostředí a mohly by být doplněny zvukem i titulky, to je pro nás výzva k dalšímu tvoření.
Mgr. Markéta Pohlová Vlčková
![]() | Animace_1.mp4 | 27.01.2025 | 882 Kb |
![]() | Animace_3.mp4 | 27.01.2025 | 1 Mb |
![]() | Animace_5.mp4 | 27.01.2025 | 886 Kb |
Poslední změna: 27.01.2025 - 19:06 Zpět